17 Mayıs 2016 Salı

Kayak, Faydalı Bilgiler, Lüzumsuz Bir Bilgi, Öğlen, Anne, At Yarışı

07 Ocak 2008

Banu:
Şimdi netçe itibariynen, kötümüzü kaydırmaya ayın kaçında nereye gidiyoruz, kaç gün kalıyoruz?

Apla:
30’unda gidiyoruz, 4’ünde dönüyoruz, Sarıkamış Öğretmenevi’nde kalıyoruz. Uçağa
adambaşı 250 kaat ödüyoruz

Banu:
250.......mi??? Bu durumda öğretmenevinde 10 liraya kalacaz diye düşünmek istiyorum...

Apla:
Ne yani Erzurum da 200 kaattı. Öğretmenevi devlet misafirhanesi gibi bir şey. En fazla adam başı 50 kağıda kalırız diye düşünüyorum.

Banu:
Haaa, e o zaman 80-90 lirayı ben kötümden uydurmuşum. Ama zaten her halükarda çok ucuza çıkıyoruz, vatan sana minettardır ey ulu apla.

Apla:
Selami’ye kalsa 500 kaatlık beş yıldızlı otelde kalacaktık. Kalacağımız yerin yıldızı olmayabilir, Ege bize kağıttan yıldızlar keser kötümüze yapıştırırız

Banu:
Süper fikir, yaldızlı olsun ama.

17 Ocak 2008

“Faydalı bilgiler” diye “şunu yiyin bunu yemeyin” yazılarından biri…

Banu:
Yav karrrrdeşim, bunların hepsini uygulamaya kalksak, her gün işi gücü bırakıp bunlarla uğraşmamız gerek, tek başına uğraşmak da yetmez, ciddi bir Master Program Plan hazırlayıp ona göre yaşamalıyız, dinnnk su saati, dinnnk lahana suyu saati, dinnnk metabolizma hızlandırıcı çorba saati, dinnnk elma saati, dinnnk elma sirkeli su saati (bunu yapıyorum, yani her sabah aç karna bir bardak sıcak suya elma sirkesi ve bal koyup içiyorum), dinnnk dereotu saati, dinnnk üzüm çekirdeği saati, dinnnk sıcak su... ayayayay vallayi yaşanmaz böle...

Aslan:
Az ye, çok su iç, bol bol gül.

17 Ocak 2008

Barış:
Enteresan ve hoş ve lüzumsuz bir bilgi: Yabancı bir arabaya bindiniz. Benzin azaldı. Benzin istasyonuna gireceksiniz. Acaba bu arabanın benzin deposu sağda mı yoksa solda mı? Cevap cok basit, benzin göstergesine bakın orada bir pompa işareti var. Eğer depo sağda ise hortum ve tabanca pompa şeklinin sağında, solda ise hortum+tabanca arabanın solunda.

Aslan:
Dakika beklemeksizin kitaba ekliyorum (Aslan’la Barış ortak bir kitap yazıyorlardı, ona nazire yapıyor. Sonradan kitaplarını yayınladılar da) Kahramanımız depo sağda mı solda mı derken pompaya bindirmiştir, olaylar gelişir.

Banu:
Ayrıca da zaten bu bilgi yanlış, ya da yorum farkı var. Yani bizim arabadaki benzin göstergesinin pompası sağda, halbuki bizim arabanın benzin deposu kapağı solda, bu durumda "sağdaysa sağda, soldaysa solda" değil, "sağdaysa solda, soldaysa sağda" olmalı gibi. Yani göstergedeki pompa, benzin deposu kapağının hangi tarafta olduğundan ziyade pompanın ne tarafına yanaşacağımızı gösteriyor bence.

Aslan:
Madem detaya daldık tam olsun. Benim arabamda da benzin göstergesi sağda, depo solda ama göstergedeki benzin pompasının üstündeki doldurma ünitesi sağda mı solda mı, onu anımsayamıyorum. Belki de yönü gösteren o’dur denmek istenmiştir. Ki zaten metinde de öyle yazmaktadır. Kahramanımız olayı tam çözememiş ve bakışlarına bir donukluk gelmiştir, birden aklına benzinsiz kaldığı o soğuk Tibet geceleri düşmüştür nedense.

Banu:
Uzmanlara mı danışsak? Gene endişelenecekler, zaten onların da neden hep endişeli olduğunu anlamamışımdır, yani hep "uzmanlar endişeli"dir. Kar yağar diye, sel olur diye, su içmeyiz diye, spor yapmayız diye, evliyiz diye, boşanıyoruz diye, uzun topuk giyoruz diye, çok düz giyiyoruz diye, gürültü var diye, yok diye, yani vara yoğa endişelidir bunlar, zavallılar.

Ben bi de hep merak etmişimdir, fincanın kulpu sağda mıdır solda mıdır?

Aslan:
Bunu bilemeyecek ne var, elbette tuttuğun taraftadır.

Barış:
Bi daha sizi hiçbir konuda bilgilendirmeyeceğim. Cahal kalın.

Aslan:
Üzme beni, arabaya biner binmez ilk bakacağım nokta ekrandaki yakıt pompası olacak. Ama kitaba şöyle bir katkıyı da hor görme. Kahramanımız hızla hareket ederken, ekranda yakıt pompasını göremeyince biran irkilir ama sonra bindiğinin otomobil değil bir uçan halı olduğunu anımsayınca, huzur içinde halısına uzanır…

22 Ocak 2008

Banu:
Ben öğlen yokum, Güneş bize döner ısmarlayacak, size afiyet olsun.
Barış, mesajından bugün geleceksin gibi anlamıştım, eğer geleceksen, istediğin raporun printini aldım, yemekten sonra bölüme uğrarsın herhalde, o zaman görüşürüz.

Barış:
Bu kaçıncı? Geleceğimi bile bile neden başkalarina randevu verirsin anlamam. Yok, artık beni sevmiyorsan açık açık söyle.

Banu:
Ama konu döner olduyu için ve de sadece haftada 1 çıktıyı için ve de aslen konu piyango biletlerinden arta kalanı yemek olduyu için ve de onlarla senle yediğimden daha seyrek (hatta hiç) yemek yediyim için, "Barış gelecek, öbür hafta olsun" diyemedim.

Baarma bana!!!! Sen de gözünü çıkarıyosun, asıl sen beni seemiyosun işte...

28 Ocak 2008

Banu:
Annem hafta sonu "şu baban da bu araya bu işleri sokuşturdu..." diye söyleniyordu, dayımın evinin tadilatını kastediyor. Ben "hangi araya anne?" dedim, "canım işte şu ölüm arasına" dedi, "niye, birini daha mı bekliyoruz" diyecektim, demedim tabi, kadın yemek yemiyor, uyku uyumuyormuş, dayımın ölümünden beri de (1 Aralık) evden çıkmamış. Nihayet bugün hastalanmış, vücut hiç bir türlü beslenemiyor, dinlenemiyor, temiz hava bile almıyor, olacağı buydu. Böyle yas tutuyorum mu zannediyor nedir, anlamadım ki. Bugün de ablamla telefonda konuşuyoruz,  "annem herhalde aklınca kardeşinin yasını tutuyor, bak abla sen ölürsen ben yemeğimi falan yerim, ööle yukardan bakıp yas tutmuyorum zannetme" dedim, o da bana "valla ben de yerim ama eğer bu yas üstü açlığın zayıflamaya etkisi oluyorsa bir taşla iki kuş da vurabilirim" dedi. Şimdi bi de anneme üzülecez, n'oluyoruz anlamıyorum ki...

Aslan:
Zorlu konular bunlar. Anneler böyle demek ki, üzüntüleri de derinden oluyor ve kolay kolay unutmuyorlar. Yararı ne desen, elbette yok, ama anne işte. Kendini sağlıklı, zinde tutarak bu durumun geçmesini bekleyeceksin bu durumda sen de.

25 Ocak 2008

Aslan ile bir ara at yarışı oynuyorduk, yani o oynuyordu, biz para verip ortak oluyorduk. Bana, bu haftayı yatırmadın, dedi.

Banu:
Bu şimdi 21 Ocak'ın mı 28 Ocak'ın mı?

Aslan:
28 Ocak, sen 21'i zaten ödemişsin.

Banu:
Bak şimdi! Daha gelmemiş tarih için mi üzdün ve de panik ettin beni???

Aslan:
28'i doğru, üzmek ve panik etmek doğru değil, ben sadece yüksek saadetinizi temin için çalışıyorum. Karma'da ne yazıyorsa o olur.

Banu:
Sen bu karma işine fazla kaptırdın kendini, bak arkadaşım, bunların hepsi hikaye, fasa fiso, tırışkadan teyyare, artık ne dersen de, yok yani böyle bir şey, bunların piri "secret" biliyorsun, o kitap da çok istersen herşeyin olabileceğini anlatıyor, mükemmel bir kitap, yani nasıl desem, hayatımda yarım bıraktığım 2. kitap olma özelliğini taşıyor, o raddede yani.

Aslan:
Ben daha 65 sayfa okudum, zaten kitap çok zayıf. Karma yok biliyorum da, belki marma vardır, ya da mesela sarma vardır. (ama yok olmadı, sarmaya gelmek için çok kelime kullandım, espri zayıfladı). 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder