18 Mayıs 2016 Çarşamba

Harry Potter, Veda Yemeği, Kayak Nasihatleri, Annemiz Yürüyor, Yemek

25 Ocak 2008

Aslan ve ben, sıkı birer Harry Potter izleyicisiyiz. Bütün kitapları okuduk ve bütün filmlere beraber gittik. Bi yerlerden bilgi buldukça paylaşır, fikir teatisinde bulunurduk.

Banu:
HP ile ilgili güzel bir bilgi edindim, sizlerle paylaşmak, paylaşımcı yanımı ortaya çıkarmak istiyorum:

Serinin ilk kitabı, Türkiye'de ilk kez 1999 yılında Harry Potter ve Büyülü Taş adıyla, Mustafa Bayındır'ın çevirisiyle Dost Kitabevi tarafından yayınlandı. Yeterince ilgi görmeyen bu baskıdan sonra serinin yayın haklarını Yapı Kredi Yayınları satın aldı ve ilk kitabı 2001 yılında Harry Potter ve Felsefe Taşı ismiyle ve Ülkü Tamer'in çevirisiyle tekrar yayınladı. Serinin bundan sonraki kitapları Sevin Okyay ve oğlu Kutlukhan Kutlu tarafından Türkçe'ye kazandırıldı. İkinci ve üçüncü kitaplar gecikmeli olarak Türkçeye çevrilmiş, dördüncü kitaptan itibaren kitaplar dünyayla hemen hemen aynı zamanda ülkemizde de yayınlanmıştır.

Sevin Okyay ve Kutlukhan Kutlu tarafından yapılan Türkçe çeviriler başarılı bulunmuştur.

Kitabın İngilizcesinde bulunan terimlere tercümanların bulduğu bazı ilginç Türkçe karşılıklar şunlardır:

İngilizce            Türkçe
Boggart             Böcürt
Ghoul               Gulyabani
Horcrux            Hortkuluk
Poltergeist        Hortlak
Dementor         Ruh emici
Pensieve          Düşünseli

Bunları ben de hakketten çok başarılı buldum.

29 Ocak 2008

İşten ayrılan bir arkadaşımızın veda yemeği vardı, ona katılamayacağım için Merve’ye görev veriyorum.

Banu:
Mervecim, ben-biz (siz biz hepimiz cin gibiyiiiiz...) yarından soyna 6 gün yokumuz ya,  hani kötümüzü kaydırmaya ve de pokumuzu dondurmaya Kars'a gidiyoruz ya, hani son bilmemkaç yılın en soğuk kışını yaşayan Kars’a… Her neyse, ben bu kızın yemeene katılamayacağım, senden ricam onu benim için de bi güzel öp, çok selam ve de sevgilerimi de ilet, olar mı?

Bu arada, Maskeli Şeşler Kıbrısta Beşler mi ne bi film var ya, çocuklar buna gitmek isterlerse aman diyim, çocukları götürün, salona sokun ve siz gidip başka işlerinizi yapın valla ben dün kendimi asmak üzereydim ki filim bitti Allahtan, ama Ege çok eğlendi, çok güldü (benim de arada güldüğümü itiraf etmem lazım), yani çocukları götürebilirsiniz ama siz sakın girmeyin, benden size abla tavsiyesi.

Merve:
Taam kardeş, sakın gözün arkada kalmasın, sen git kötünü-başını dondur... İyi tatiller, salimen gidip gelmenizi temenni ediyorum bu durumda, gene gözünü çıkardınız yani, yüzyılın en soğuk kışı dilll mi ama… sevgiler,

29 Ocak 2008

Aslan: 
Kuzey disiplini dostları,
Dikkatli hareket ediniz, bölgede gece hava sıcaklığı aniden düşer, gece dışarıda gezmeyiniz, kayak pistleri uzun olmayabilir, kaymadan önce etrafı etüd ediniz, yaban ellerinde uygar uygar kaymaya alışan bünyeler olarak, kayarken, kaymazken sağa sola üste alta dikkat ediniz, hobarey kayak ekibinin elemanları size çarpabilir. Otelde varsa şömine ateşi karşısında bir şeyler yiyiniz, içiniz, hoş sohbetler ediniz, eğer şömine odalara kadar çıkarılmışsa, gecenin ilerleyen saatlerinde şömine önündeki ayı postuna uzanmak tamamen tercihinize kalmıştır. İyi tatiller diliyorum.

08 Şubat 2008

Annem, dayımın ölümünden beri (01 Aralık 2007) evden çıkmıyordu.

Banu:
Aplacığım, annem bugün hayata karışmış. Ege'yi köfte yemeye Tunalı'ya götürmüş. Ege'nin ifadesine göre gayet de mutlu dönmüş. Ay gözyaşlarımı tutamıciim, annemiz yürüyor.

08 Şubat 2008

Kızlarla bi buluşma ayarlama çabası…

Banu:
Kıııslar, yüreğim sııııslaaaar, n'apıyosunuz bakim? Eda'cım, seni "doğumgünün kutlu olsun işte, bi ara da görüşürüz" diyerekten uyutmaya çalıştık ama benim vicdanım elvermedi (bi de sizi özledim ama bu ikincil bi sebep), bi görüşsek, öpüşsek, koklaşsak diyorum ancak akşamları benim için iyice zor olmaya başladı, Deniz çoğu zaman geç geliyor, ondan için hafta sonu, mesela Cumartesi günü bir öğlemsi öğleden sonramsı bi yemek yesek, herkeşlere uyar mı? Bu konuyu düşünün, ölçün tartın, bi denecik eşlerinize danışın, bana da haber verin.
Hadi baaaay...

Eda:
K?arkada?
arada ad?n ?laraktan hert?rganizasyona var?r ?d?i?i olacak g?n? de𩬠ammmma, bug?le?ldiririm. yo𳡠cumburtesi g?ize helal osssun.
sevg?r clear="all">

Banu:
Yav Eda'cım, senin mesaj bana ızbıcık geldi, galiba iyi bişi diyosun ve hatta cumartesi için de "ok" demişin gibi anladım, doğru mu? Doğruysa monitörü 2 kere salla...

Beril:
Cumartesi bene uyar ama fakak Elçin kısımıs bu aralar yurdumun kısır sayısındaki görülen ani artış nedeniylen cumartesi fazla mesai yapmakta bildiğim kadarıynan. Bu yüzden Deniz beye söyle evine erken gelsin zati neden geç geliyo onu da anlamadık...
Muck muck.
Ben

Banu:
Hımmm, peki bu Elçin kısımıs kıymetlimis bir cumartesi saat 2 gibi çıksa n'ooolur yani n'ooolur anlamıyorum ki, hayat mı kurtarıyo, dünyaya barış mı getiriyo, nedir yani bu kadar önemli olan, töbe töbe...
Bence Elçin'in cevabını bekleyelim. Valla hafta içi akşam derseniz onun için kocamla görüşmem falan lazım, bu hafta olmassa da haftaya olur artık.

Elçin:
Canlarım, ciğerisilerim, ben de istemezmiyim cumartesi 14 00'de çıkayım, hatta cımartesi hiç işe gitmeyeyim. Gel gör ki C.tesi yarım güne gıcık neyin olurken iki haftadır 19 00'da çıkıyorum. Yanıı Banu'cum bir nevi dünya kurtarıyoruz, yani evlilikleri kurtarıyoruz gibi bir misyonumuz oldu Allah seni inandırsın. Çocuklarınızın kıymetini bilin valla. Millet çocuk çocuk diye resmen ve cidden kıçını yırtıyor yahu. Milletin ayranı yok içmeye çocukla gidiyor ..........
Fekat yarın falan belli olur durumum, bu cumartesi kalmayabilirz.
Ben yarın döncem size.
Öpücükler.....

(Ertesi gün)

Banu:
Eeeee? Hani döncektin bize, dönek misin nesin...

Elçin:
Ama kırıcı olmayalım lütfen. Daha yeni belli oldu, maalesef çalışıyorum böğkhş.
Millet çocuk diye yırtınıyooo kardeşimmm. Gene geliyor bir otübis dolusu kısır aile. Yani bu ne demek 44 kişi demek. Yanii ne demek 22 çift dimek. Hepsi muayene olucek, örnek (yanııı sperm böğk) vericek. Ya ne işlerle uğraşıyoruz.

Haftaya yapsak olur mu? Olur. Bensiz giderseniz problem yaratırım ona göre...
Öpücüğklerrrr......

Banu:
Bu bi otobüs dolusu adamın elinde pankartlar da oluyor mu, slogan falan da atıyorlar mı, "bebek hakkımız, söke söke alırız" gibi.

Sensiz niye gidelim yemeğe ayol, tabi ki bekleriz seni, hatta, madem hafta sonu bu kadar problem oluyor o zaman şimdiden ben sana "perşembe" desem, yani 21 Şubat perşembe, kocamı da ona göre kurarım. Kendisi kurşun asker olur da… Hatta gene vişnelikte buluşursak çocukları da getirebiliriz.
Diğer kıslar, size uyar mı bu durum.

Beril:
Cuma desek?

Banu:
Lan kadın, şimdiden 10 gün sonrasını ayarlayamıyor musun len? Cuma günü Ege'nin aikidosu var, Deniz'le görüşmem lazım, eğer otobüs-metro-ankaray yaparak götürmeye ve getirmeye razı olursa olabilir, ya da önümüzdeki hafta pazartesi-çarşamba götürelim, Cuma boşalsın da diyebiliriz, bu arada, ayın 22'sinden bahsediyoruz di mi?
Tamam bakarım...
Kızlar, Beril "reply to all" yerine "reply" yapmış herhalde, son durum Cuma gibi görünüyor ancak görüldüğü üzere benim bir görüşme yapmam gerek. Sizler de bi cevap verin de ona göre ekşın alalım. Perşembe mi, Cuma mı, hepbiri mi, hiçisi mi?

Beril:
Aksi kadın, ertesi gün okul tatil rahat otururuz diye dedik... Üşenmemiş kırk satır söylenmiş töbe töbe....

Elçin:
Bana hepisi uyar, çoluk yok çocuk yok, koca yok. Bir kedim bile yokkkk.

Eda:
Sevgili arkada?r>
Benim ??si belli de鬮鬮 Bu hafta ge demek ki gelecek haftaya kalabilir. Ama net de鬮鬮 Ancaak, per?Ay?si olan g?na zor, cuma g?ha iyi k?de gelebilir. Di岠岠t?nler antreman?saat 7 lere kadar. Ama ille de per?erseniz ayarlaMaya ?. Tabiiii, Ankara da olmam halinde size uyMaya ?.. Bende durum bu....
sevgilerimi iletiyorum.

Banu:
Yav Eda, senden gelen mesaclar nedan bana ızbıcık geliyo yaaaa? Nedan nedan ama nedan ben??? Kızlar, size düzgün geliyosa biriniz bana tercüme etsin, yani buradan word'e kopyaladığımda biraz daha anlaşılır oldu, galiba Perşembe zor, Cuma daha uygun diyor, hı, di mi?

Beril:
Cuma daha uygunmuş

Banu:
Aman iyi tamam, Cuma olsun, 22 Şubat Cuma, bak 2 gün sonra "bugün buluşacaktık di mi" falan diyeni tepelerim, tekrar ediyorum "22 ŞUBAT CUMA". Ripit aftır mi...

Öptüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder