29 Nisan 2016 Cuma

Özlü Söz, di mi, Lösemi Riski

05 Ağustos 2004

Barış bir özlü söz yollamış: Yaşam Yaşandığı Kadar Vardır Ve Yaşandığı Sürece Anlamlıdır!

Banu:
Bu derin anlamlar ihtiva eden nadide cevahir sana mı ait?

Barış:
Elbette hayır. Geldii gibi forvırtlamıştım. Okumadım bile.

06 Eylül 2004

Barış benden işle ilgili bir şey istemişti.

Barış:
Şu salak pazarteside bu zavallıyı sevindirmek istersin herhalde dimi? (Aslında mi'nin ayrı olması gerek ama, Türkçe'de "dimi" diye bişey olmadıı için ayrı olup olmamasının da hiç 1 önemi yok diye düşünüp bitişik yazdım)

(2 gün sonra)

Banu:
Inbox'ımı temizliyordum da, burada bi sataşma olduğunu farkettim, geç de olsa cevapsız bırakmak olmas, di mi ama?

Gelelim "di mi"ye. Bu aslında "değil mi?", yani bir nevi ingilizcedeki "isn't it?"in kısaltılmış hali. Yani bir takım sesler düşmüş ve bizim "değil mi?" olmuş sana "di mi?". Burada birebir eşleme yaparsak, "değil=di" ve "mi=mi" oluyor, ve akabinde şunu söylüyoruz, eğer "değil mi" derken ayrı yazıyorsak, "di mi" derken de ayrı yazmamız gerekiyor. Zaten böyle olmasa bile, soru eklerinin daima ayrı yazılması gerektiği kuralını uygulasak da aynı sonuca varırız. Şimdi söle bakim, yumurta mı tavuktan, tavuk mu yumurtadan?

Barış:
Derhal yanıtlıyım: Yımırta davukdan çıkar. Yımırtadan davuk değil civciv çıkar.

Banu:
Yani bir başka deyişle, kısa kesiyim, aydın havası olsun...

Barış:
Hiçte bile. 1 kere mevzu tamamen felsefi. Neden kısa keseyim. Ama ifade net. Sen hiç ¼ dm3 hacimli, 0.5-0.8 mm kalınlığında kalsiyum esaslı 1 kabuktan oluşmuş aptal 1 yımırtadan, aha at gibi davuk çıktıını gördün mü? (mü ayrı, her bokun başlangıcı da bu ayrı mü, mi, oldu ya zaten). Hem bazen yımırtadan horoz da çıkar. Ama onu daha sonra anlarsın. Sabaha karşı çite çıkıp öttüğünde.

Banu:
E ama ben her sabah bi yumurta yiyorum, hiç de aptal diiller. Daha doğrusu 3 gündür eve yumurta almayı unuttuyumdan için yiyemiyorum, yakında duvarları kemirecem. Horozların şeyi (pipisi) olmaz mı? Niye anlaşılmıyo?

Barış:
Horozların herhalde o amaca hizmet eden 1 çeşit organı vardır. Ama ben hiç görmedim. Ama kedi dersen var. Bizim Osman’ın at gibi maşallah. İlerde kestiricez tabii. Zavallı hayvan. Neyse konuya dönecek olursak; bu kümes varlıklarını uzmanlar civciv yaşta anlıyo, kim dişi kim erkek. Nası bilmiyorum. Ama pipisinden değil, belki poposundan.

10 Eylül 2004

Bir gazete haberi yolladım: “…Londra'daki Uluslararası Çocuk Lösemisi Konferansı'nda, geceleri aydınlıkta uyumanın çocuklarda lösemi riskini arttırabileceği olasılığı dile getirildi.  Suni ışığın, hücreleri kansere karşı koruyan ve geceleri yükselen melatonin hormonunu yok ettiği belirtiliyor…”

Güneş:
Bu ne demek yahu?

Banu:
Sen o yeni aldığın gece lambalarını çöpe atıyosun demek şekerim...

Güneş:
Atmam be. Onlardan olmaz. Ciddi tepedeki ışıktan bahsediyor olmalı....

Banu:
Ulan kim çocuğunu lambası yanan odada uyutur? Yani şunu mu demek istiyor "zaten kimse uyutmaz ama biz gene de kulaanıza kar suyu kaçıralım dedik, sapığız da".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder