17 Nisan 2016 Pazar

Kentsel Dönüşüm

02 Eylül 2013

Bugünkü yazı 2013 yılına ait. Şimdi, blogumu takip edenler, birden 2003’den 2013’e neden atladığımı merak edebilir. Şöyle ki; Bunu ben de unutmuştum, mesajları düzenlerken
karşıma çıkınca farkettim ki konu çok güncel, fazla güncel, bunu geciktirip sırasının gelmesini beklersem kimseye bi faydası olmaz, oysa konuyu merak edenlere faydası olacak bir yazı. Bunu, bu konularla ilgili bi arkadaşım bi yerlerde kullanmak üzere istemişti benden “hem herkesin anlayabileceği hem de eğlenceli bi şekilde anlatabilir misin?” diye. Gerçi sanırım sonradan herhangi bir yerde yayınlanmadı ya da kullanılmadı. İlk yayınlayan ben olayım, eh, ne de olsa yazı benim…

Neclaanım Teyze Kentsel Dönüşüyor

-      Teyze, merhaba
-      Hoşgeldin
-      Teyze, sen bu evde mi oturuyosun?
-      Heee...
-      Valla Teyze nur yüzünden belli, vallahi allahın sevgili kulusun
-      Baak! Niye ki?
-      Bak başına talih kuşu kondu, çok şanslısın çoook
-      Deme yav???
-      Evet, neden biliyo musun?
-      Heee, biliyom da bi de senden duymak istedim, töbe töbe...
-      Ha? Ne? Neyse, bak şimdi teyze, belediye senin evini kentsel dönüşüme dahil etti
-      Eeee?
-      Yani senin bu eski evini yıkacak, yerine yepyeni bi tane yapacak sana
-      Hayrına?
-      Elbette... yani sayılır... tabi senin evin eski, deprem yönetmeliğine göre yapılmamış, yıkıldı yıkılacak...
-      Heee, eski ama kaç deprem geçirdi, bişi olmadı...
-      Ama artık çok eskimiş, ilk sarsıntıda gümler bu ev, biz göz göre göre buna izin veremeyiz, bizim görevimiz vatandaşı korumak
-      Neye karşı?
-      Depreme
-      Bizi size karşı kim koruyacak?
-      Ha?
-      Yok bişi, sen devam et evladım...
-      Şimdi teyze, senin evin şu anki değeri 80000 tl...
-      Buyur?
-      Senin ev diyorum, 80000 tl
-      Ayol daha geçen gün karşı komşu evini 150000’e sattıydı da herkes “ucuza verdin” didiydi
-      Senin komşu şanslıymış, alıcı bulmuş ama senin evin değeri bu teyzem.
-      Kim diyo?
-      Uzmanlar
-      Endişeli olanlar mı?
-      Ne?
-      Hangi uzmanlar?
-      İşte, evi inceleyenler, belediye görevlisi, bankacı, sigortacı, emlakçı
-      Şıracı, bozacı
-      Efendim?
-      Yok bişi...de...ben şimdi merak ettim, evin değerini niye diyon ki bana, yerine yenisini vermiyecen mi?
-      Şimdiii...öyle de... biz sana buraya yepyeni, evladiyelik bi ev yapacaz ya, e tabi haliyle daha değerli bi ev olacak...
-      Eeee?
-      Yani mesela biz sana en az 150000 tl değerinde bi ev vereceğiz
-      Allah razı olsun
-      Ama tabi bunu ödemen gerek
-      Neyi?
-      Parayı
-      Ne parası?
-      İşte evin 80000lik ev ya, biz sana 150000lik ev verecez ya, aradaki 70000 tl farkı ödemen gerekecek
-      Kendi tapulu evim için?
-      Canım tabi ki ev zaten senin... farkı ödersen...
-      Ödemezsem?
-      Sen bilirsin, devlet evi senden değeri üzerinden alır
-      Hangi değer?
-      Dedim ya, 80000 olan
-      E ama 150000lik ev dedin
-      O yeni yapılan
-      E tamam işte, benim evim yani
-      Yok öyle değil
-      Nasıl?
-      Yav teyze, amma sordun, bak bana, ben hiç sana zararı dokunacak bişi yapar mıyım?
-      Yapmaz mısın?
-      Yok
-      Niye? Bu işten para kazanmıyor musun?
-      Ben değil
-      Kim peki
-      Onlar
-      Hmmm, peki diyelim ki farkı ödeyecem
-      Hah işte bak, aklın yolu bir
-      Nereden bulacam parayı?
-      Bankadan
-      Banka bana faizsiz para vermez ki
-      Vermez
-      70000 tl artı faiz yani, yani sen bana diyon ki, ya evini düşük değere bana sat, ya da zaten senin olan ev için bana fazladan para ver, o parayı da bankadan çek, bi de faizini öde, diyon
-      Evet ama bütün bunların sonunda mükemmel bi evin olacak, hem değerli, hem dayanıklı, hem de kısa zamanda...
-      Kısa zaman dedin de, yani ne kadar?
-      Bir-birbuçuk sene, belki 2 seneye uzar
-      Bu iş ben içindeyken olmaz, di mi?
-      Yav teyze olur mu hiç, yıkacaz yenisiniz yapacaz diyorum, sen tabi ki tahliye edecen evi
-      Eee?
-      Ne eeesi?
-      Beni sen mi misafir edecen?
-      Haaa, yok teyzecim, devlet sana bu arada kalman için şahane bi yer gösterecek,
-      Nerde?
-      Valla Temelli’de çok şahane konutlar var
-      Temelli ha?
-      Evet
-      Polatlı daha iyi değil mi?
-      Valla aslında Başkan dediydi... aman teyze ya, sen de benle kafa mı buluyon?
-      Biliyon mu, bana en son bişiyi böle ballandıra ballandıra anlattıklarında düğün günümdü, o gece mikildim...
-      Eeaaaööö... ne demek istedin?
-      Hiiiç, ben şimdi seni öldürüp evin altına gömsem, inşaatta çıkar ortaya di mi?
-      Evet, iyisi mi sen beni tarlaya göm...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder