4 Temmuz 2016 Pazartesi

Toka Nedir?, Melih İçin Endişeler

21 Aralık 2010

Aslan:
Günaydın,
Sen de tokalarla taçlarla büyümüş bir prenses olarak bana Ekin’in yarın ki sunumunda kullanabileceğimiz, 7-8 adet, toka nedir, neye yarar, neden kızlar tokaya,taca düşkündür
mealinde açıklama yazabilirsin.
Sakin, yalın, kısa ama anlam yüklü açıklamalar bekliyorum lütfen.

Banu:
Aslında, kızların sevdiği toka değil gösteriştir. Aynı ilgiyi pırıltılı ayakkabılara da gösterirler. Ama toka çok çeşitli olabildiği ve rahat değiştirilebildiği için (reklamlar gibi) tercih edilir. Neden kız çocukları daha yürümeyi öğrenmemişken ve hatta önlerinde örnek dahi yokken (Örn. Gülsev son derece naturel olmasına karşılık Ekin’in pırıltıya, pembeye düşkünlüğü inanılmaz) bunlara yönelir diye soracak olursan, bunun genetik bir durum olduğunu düşünüyorum. Genetik kodlamanın setup’ı bu. Bunları 4 yaşındaki bir kız çocuğun sunumuna nasıl koyacaksın bilemeyeceğim ama sana 1-2 basit cümle önerebilirim:

Toka bizi daha güzel gösterir, dikkat çekmemizi sağlar.
Dikkat çekilmesi ilgi çekilmesi demektir, yani herkesin aradığı ve istediği şey.
Biz küçük kızlar, küçük insanlar olduğumuz için önce dikkati çekmeliyiz ki insanlar bize baksın ve ne kadar güzel olduğumuzu fark etsinler.
Akıllı olmanın güzel olmaktan daha önemli olması gerekirken neden bütün donelerin bunun tam tersini işaret ettiği de sosyolojik açıdan incelenmelidir. Belki de bunlar bizim gibi birkaç insanın takıntısı olarak kalacak, yani güzel olmak daha çok işe yarıyorsa niye insanlar aklını kullanma gereği duysun ki? Olmayan bir gereksinimi yaratmaya çalışıyoruz sanki.

Bunları artık sen derle topla, elimden bu kadarı geldi.

Bi de, saçlarımızın gözümüze girmesini engellemek gibi fonksiyonel bi yanı da vardır tokaların.

27 Ocak 2011

Banu:
Sevgili arkadaşım Melih,
Senin için gerçekten endişelenmeye başladım. Benim taaa dün sabah yazdığım mesajı bu sabah açıyorsun, ya ben sana “yetiş Melih, beni öldürüyorlar” yazmış olsaydım ne olacaktı? Hiç vicdanın sızlamayacak mıydı? Bi vurdumduymazlık, bi adamsendeciliktir gidiyor. Bak söylüyorum, bu gidiş, gidiş değil, biraz yavaşlamazsan çarpmanın etkisi çok büyük olacak. Biz daha “aaa, n’oldu buna” demeye kalmadan, gazetelere haber olacaksın “cinnet geçiren M.M.E.(45), 6 çalışma arkadaşını ve 3 amirini 130 parçaya bölüp, parçalardan “C” yazdı” falan… Bilmiyorum artık…
Barış’ı senden çok görüyoruz farkındaysan.
Artık bunca lafın üstüne, bu öğlen gelirsin herhalde???

Aslan:
On uzerınden ten verılecek bır yazı olmus daha ıyısını knut hamsun bıle yazamazdı.askolsun.

Banu:
Etkisini göreceğiz.

Melih:
Haklısın. Bu mesajını da 14:44 itibariyle açabiliyorum. Sırtıma vurulan semerin haddi hesabı yok. Bu nedenle, neyi vurdum da duymadım, hangi adamdan bahsediyorsun anlamadım. Merak edilecek bir şey yok, hızlı gidemiyorum çünkü dibe vurmuş durumdayım. Kendimde olmadığım için yaptıklarımdan mesul değilim diye düşünüyorum.
En kısa zamanda görüşmek üzere….
iyi çalışmalar....

Banu: (Aslan'a yazıyorum)
Yav Aslan, arkadaşı biraz alıngan buldum, yanılıyor muyum? Yanılmıyorsam, gönlünü almam gerek de...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder